Tuesday, October 2, 2007

PANTAI LUMUT FISHING SPOT UNVEILED

A'ssalamualaikum teman-teman sekalian dan selamat berpuasa. Pada minggu lepas Scouts Aerotels Fishing Club telah membuat tinjauan ke Pantai Lumut.Banyak cerita telah di khabarkan tentang tertewasnya ikan siakap dan ikan siakap merah di sana. Tempat nya di Pantai Lumut. Kalau kan mau shortcut, masuk saja arah simpang 349 dan jalan terus saja.

Ketika di sana,saya sempat menemu bual salah seorang pemancing local dari Lumut. Beliau mencerita kan perihal ikan-ikan yang pernah di tewas kan di sana, Ikan selungsong, Ikan ungah, san pan tiau (lurus kah jua tu namanya) dan Ikan Kerapu. Beliau jua memberitahu saya yang di sana juga pernah kelihatan buaya dan penyu. Beliau juga menceritakan tentang joran nya yang patah di sambar ikan akibat terlupa untuk melonggarkan lock reel beliau. Dahsyat tu.... apa lagi, kacang... bila ke mencuba di sana? hehehe..

One of the Local Anglers trying his luck on that day.



Anglers dari Vietnam pun turun memancing di sana... Hebat jua tu...


Sampai ada di antara durung betapuk di siring isbuk... rasa jua takut kenapatan uleh ikan.. hehehe







TO ALL AEROTELS FISHING CLUB ANGLERS, Bila tani mencuba di Lumut ah... Ada plang kawan u kan membawa ke sana tu... hehehe... karang kana laknat oh... hahaha... kacang lupakan bungkusan nya tia karang.. hahahaha...

0 comments:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger | Printable Coupons